مقالات

معرفی 7 سایت از بهترین سایت خرید کتاب

7 سایت از بهترین سایت خرید کتاب

شلوغی شهر، ترافیک و مشغله های زندگی فرصتی برای گشت و گذار یا خرید باقی نمی گذارند. برای علاقه مندان به کتاب خوانی، یافتن کتاب مناسب در کوتاه ترین زمان به یک معضل تبدیل شده است. صرف ساعت های طولانی در بازار ها و کتاب فروشی غیر ممکن به نظر می رسد. حال تصور کنید با تمام این مشکلات، در نهایت کتابی را خریداری کنید که محتوای مناسبی ندارد یا با سلیقه شما جور در نمی آید! برای رهایی از این اتفاق ناگوار، تنها یک راه وجود دارد و آن، شناختن بهترین سایت خرید کتاب است.

خرید آنلاین و اینترنتی کمک می کند تا هنگام خرید بتوانید مشخصات کامل کتاب را ببینید. خواندن نظرات افرادی که پیش از شما کتاب را خریداری کرده اند، از دیگر مزایای روش های اینترنتی و آنلاین خواهد بود. صرفه جویی در وقت و نداشتن هزینه رفت و آمد نیز از دیگر حسن ها محسوب می شوند.

بهترین سایت خرید کتاب به صورت اینترنتی در ایران

بهترین سایت خرید کتاب

سایت های زیادی هستند که با جستجو یا سرچ کردن نام کتاب مورد نظر، می توانید آن ها را مشاهده کنید. در میان تنوع بالای سایت های موجود، اگر می خواهید تجربه خوبی از خرید اینترنتی داشته باشید، باید بهترین سایت خرید کتاب را انتخاب کنید. روی بهترین سایت، عناوین جدید ترین کتاب ها در کنار توضیحاتی درباره آن ها، درج می شوند. به طور معمول، توضیح مختصری درباره نویسنده هر کتاب نیز نوشته می شود؛ این توضیحات به همراه مشخصات کامل کتاب هستند؛ در نتیجه تجربه خرید خوب و مطمئنی را رقم می زنند.

جستجو در سایت خرید کتاب

یکی دیگر از ویژگی های مثبت بهترین سایت خرید کتاب ، امکان جستجوی آسان در سایت است. به طور معمول با جستجو کردن نام کتاب در نوار جستجویی که در بخش بالایی یا پایینی صفحه اصلی سایت ها قرار دارد، می توانید کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

سایت هایی که قصد دارند نظم و کیفیت بالایی را به نمایش بگذارند، دسته بندی های متنوعی برای کتاب ها دارند. روی چنین سایت هایی شما می توانید با گشتن در میان ژانر دلخواهتان، کتابی را انتخاب کنید یا با انتخاب نام نویسنده محبوبتان، تمامی کتاب هایی را که از او موجود هستند و به فروش می رسند را مشاهده کنید.

بررسی خرید کتاب های الکترونیکی از سایت

یکی از امکانات مناسبی که روی بهترین سایت خرید کتاب فراهم می شود، کتاب های الکترونیکی هستند. برخی افراد به دلیل کمبود جا، تمایلی به خرید کتاب های فیزیکی ندارند؛ همین طور برای افراد دوست دار محیط زیست، کتاب های الکترونیکی گزینه بهتری محسوب می شوند.

خرید کتاب های الکترونیکی از سایت

دلایل دیگری هم می توانند باعث علاقه مندی به کتاب های الکترونیکی شوند؛ به عنوان مثال کتاب های الکترونیکی فضایی را اشغال نمی کنند، حمل آن ها آسان است و روی تمامی سیستم ها مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر قابل مطالعه هستند. در کتاب های الکترونیکی امکان تغییر اندازه فونت و ایجاد خوانایی بیشتر وجود دارد. همه این موارد بخش کوچکی از مزایای این نوع کتاب ها هستند.

[elementor-template id=”27647″]

بهترین سایت های خرید کتاب چه مشخصاتی دارند؟

نیازی نیست یک سایت تمام ویژگی ها را داشته باشد تا به بهترین سایت خرید کتاب تبدیل شود. داشتن تنها یک مورد از این مشخصات می تواند یک سایت را به بهترین نوع در نوع خود تبدیل کند. از این ویژگی ها می تواند به مواردی مانند دارا بودن مجموعه ای گسترده از کتاب های الکترونیکی یا پشتیبانی از فرمت های متنوع فایل ها اشاره کرد. دیگر ویژگی ها می توانند رابط کاربری مناسب سایت یا وجود ابزار برای داشتن تجربه مطالعاتی بهتر (مانند امکان نکته برداری یا نشانه گذاری و ذخیره کتاب های مورد علاقه) باشند. همین طور یک سایت باید از پلتفرم های مختلف پشتیبانی کند. فعالیت در شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی کتاب های جدید از دیگر ویژگی ها یک سایت حرفه ای خواهد بود.

معرفی بهترین سایت خرید کتاب اینترنتی

معرفی سایت برای خرید کتاب

اولین سایت | سایت وطن بوک

اگر در میان لیست بهترین سایت خرید کتاب به دنبال منبعی برای خرید کتاب درسی ، خرید کتاب کمک درسی یا کنکوری هستید، سایت وطن بوک بهترین انتخاب شما است. روی این سایت تنوع بالایی وجود دارد و می توانید کتاب مورد نظر خود را با کمی جستجو پیدا کنید. ارسال در کوتاه ترین زمان یکی دیگر از ویژگی های مثبت این سایت محسوب می شود. برای شهر تهران ارسال ها در همان روز انجام شده و برای دیگر شهر ها طی 2 روز کاری کتاب ها فرستاده می شوند.

دومین سایت  | سایت فیدیبو

سایت فیدیبو علاوه بر داشتن دسته بندی های متنوع، انواع کتاب صوتی یا الکترونیکی را آماده فروش دارد. در کنار این موارد می توانید از پادکست های گوناگونی که در این سایت تولید شده اند، استفاده کنید. دسترسی به کتاب ها روی این سایت راحت است؛ البته نکته ای هست که باید به آن توجه کنید. سایت فیدیبو کتاب ها را در نسخه فیزیکی عرضه نمی کند و تنها می توانید برای خرید کتاب های دیجیتال به این سایت مراجعه کنید. با این حال هنوز هم می توان آن را در فهرست بهترین سایت خرید کتاب قرار داد.

سومین سایت | سایت طاقچه

طاقچه یکی از معتبرترین سایت های خرید کتاب به شمار می رود. روی سایت طاقچه یا درون اپلیکیشن آن می توانید هر فرمت کتابی را که نیاز دارید، پیدا کنید. طاقچه کتاب ها را به صورت چاپی، صوتی یا الکترونیکی به فروش می رساند. قیمت محصولات روی این سایت منصفانه و در بیشتر مواقع دارای تخفیف هستند. طاقچه حق کپی رایت را رعایت می کند و به همین دلیل در لیست بهترین سایت خرید کتاب‌ جایگاهی را به خود اختصاص می دهد. روی سایت این کتاب فروشی آنلاین می توانید بخش هایی از یک کتاب را پیش از خریدن آن مطالعه کنید. این کار سبب می شود با اطمینان بیشتری کتاب مورد نظر خود را خریداری کنید.

چهارمین سایت | سایت شهر کتاب آنلاین

سایت کتاب شهر آنلاین مملو از انواع کتاب است. روی سایت این فروشگاه آنلاین می توانید اقلام متنوع دیگری مانند محصولات فرهنگی یا لوازم التحریر را مشاهده کنید. کتاب های داستانی داخلی و خارجی یا کتاب های آموزشی و کمک درسی تنها گوشه از تنوع محصولات روی این سایت هستند. با وجود این ویژگی ها می توان سایت شهر کتاب آنلاین را در لیست بهترین سایت خرید کتاب قرار داد.

پنجمین سایت | سایت ایران کتاب

سایت ایران کتاب دسته بندی های گوناگونی را ایجاد کرده که امکان انتخاب راحت در میان هر دسته را آسان می کند. علاوه بر دسته بندی موضوعی، می توانید کتاب ها را بر اساس جوایز ادبی آن ها، برگزیده ها، گلچین هایی از ادبیات ایران یا ملل، پرفروش ترین ها، جدیدترین ها یا پیشنهادی ها مشاهده کنید. این نوع گروه بندی برای یافتن کتاب، کمک بسیاری می کنند؛ به همین دلیل در لیست بهترین سایت خرید کتاب می توانید نام این سایت را ببینیند.

ششمین سایت | سایت کتابراه

کتابراه به عنوان مرجعی برای کتاب های دیجیتال و الکترونیکی در نظر گرفته می شود. تنوع بالایی از کتاب های صوتی روی این سایت موجود بوده و آماده خریداری هستند. یکی از مزایای این سایت که آن را در میان گزینه های فهرست بهترین سایت خرید کتاب قرار می دهد، وجود نسخه های زیادی از کتاب های رایگان است. داشتن نرم افزار این سایت مانند داشتن یک کتابخانه همراه خواهد بود.

هفتمین سایت |‌ سایت آدینه بوک

سایت آدینه بوک شاید نقص هایی داشته باشد؛ به عنوان مثال دسته بندی های خاصی برای کتاب ها در نظر نگرفته باشد؛ ولی تنوع بالایی از کتاب ها را موجود دارد. یافتن آسان کتاب ها در این سایت باعث شده تا بتوان آن را در میان گزینه هایی که به عنوان بهترین سایت خرید کتاب معرفی می شوند، در نظر گرفت. روی این سایت به طور معمول تخفیفات خوبی برای کتاب ها قرار داده می شود و می توانید با قیمتی مناسب، خرید خود را انجام دهید.

هنگام خرید کتاب اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات هنگام خرید کتاب از بهترین سایت خرید کتاب

برای خرید اینترنتی کتاب یا خرید کتاب آنلاین می توانید با در نظر گرفتن چند نکته، خریدی دل انگیز تر را تجربه کنید. در میان بهترین سایت خرید کتاب برخی تخفیفات مناسبی دارند. یافتن این سایت ها به شما کمک می کند تا در هزینه خرید صرفه جویی کرده یا بتوانید کتاب های بیشتری را خریداری کنید. ارسال در کوتاه ترین زمان یا به صورت رایگان، از دیگر ویژگی هایی است که به هنگام خرید باید به دنبال آن باشید. خواندن خلاصه کتاب، تیکه هایی از کتاب که روی سایت درج می شوند و نظرات خریداران قبلی و خوانندگان، از دیگر نکات خواهد بود.

کلام پایانی

برای افراد مشتاق کتاب،‌ دسترسی آسان به کتاب های دلخواهشان اهمیت بالایی دارد. خرید حضوری به زمان و انرژی زیادی احتیاج خواهد داشت؛ همین طور ممکن است با تنها یک بار گشت و گذار نتوان کتاب مورد نظر را پیدا کرد. در مواردی هم کتاب خاصی مد نظر نیست و یک نمونه از میان دریای بی شمار کتاب ها انتخاب می شود. در چنین شرایطی امکان دارد کتاب انتخابی مطلوب نباشد.

خرید آنلاین و اینترنتی این مشکل را بر طرف می کند؛ ولی برای داشتن تجربه ای خوب از چنین خریدی باید بهترین سایت خرید کتاب را پیدا کرد. هیچ بهترین مطلقی وجود ندارد. هر سایت ویژگی های خاص خود را دارد؛ در نتیجه باید به دنبال سایتی باشید که می تواند نیاز شما را بر طرف کند. در این مطلب فهرستی از بهترین ها آورده شده که هر کدام در بخشی خاص، سایتی ایده آل محسوب می شوند. با تعیین هدف خود از خرید کتاب، می توانید یکی از این سایت ها را انتخاب کنید.

بانک کتاب وطن بوک

سوالات متداول

  • بهترین سایت خرید کتاب کدام است؟

در این مقاله 7 تا از بهترین سایت خرید کتاب درسی، کمک درسی، غیر درسی، رمان، علمی، آموزشی و … معرفی شد تا شما بتوانید به راحتی و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

  • بهترین سایت های خرید کتاب چه ویژگی هایی دارند؟

از این ویژگی ها می تواند رابط کاربری مناسب سایت یا وجود ابزار برای داشتن تجربه مطالعاتی بهتر (مانند امکان نکته برداری یا نشانه گذاری و ذخیره کتاب های مورد علاقه) باشند. همین طور یک سایت باید از پلتفرم های مختلف پشتیبانی کند. فعالیت در شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی کتاب های جدید از دیگر ویژگی ها یک سایت حرفه ای خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *