مقالات

بررسی روش های صحیح مطالعه کنکور در عید

بررسی روش های صحیح مطالعه کنکور در عید

کنکور، مرحله مهمی در زندگی هر فرد به حساب می آید. اگر شما قصد رفتن به دانشگاه و در مرحله بعد پیدا کردن یک شغل را دارید، پس باید در کنکور، موفقیت خوبی کسب کنید. کسب این موفقیت در کنار داشتن کتاب کنکور ، نیازمند یک برنامه ریزی صحیح مطالعه کنکور در عید خواهد بود. برخی از مشاوران برای دانش آموز یک برنامه ریزی شبانه روزی ایجاد می کنند که این روش اصلا صحیح نیست. در عوض، شما می بایست یک برنامه ریزی دقیق همراه با ساعات استراحت و کار های متفرقه داشته باشید.

هر دانش آموز کنکوری می داند که تابستان پیش رو در سال کنکور، یک مرحله کلیدی به حساب می آید. در صورت پشت سر گذاشتن آن با موفقیت می توانید از فرصت طلایی بعدی، یعنی عید نوروز کمال استفاده را ببرید و بهترین مطالعه کنکور در عید را داشته باشید. پس باید یک برنامه ریزی صحیح برای این دوران داشته باشید تا بتوانید خواندن دروس عقب مانده یا مرور مطالب را با موفقیت به اتمام برسانید.

فرصت طلایی عید برای کنکوری ها!

اکثر دانش آموزان به دلیل کوتاه بودن تعطیلات عید، ترجیح می دهند که در این مدت چیزی نخوانند و به استراحت بپردازند. اما باید گفت که کوتاه بودن این روزها نباید بر برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد. چون اکثر افراد این تفکر را دارند، بنابراین یک برنامه ریزی کوتاه مدت در این دوران و بهترین استفاده از مطالعه کنکور در عید می تواند باعث شود که شما از رقبای خود جلو بزنید.

به خصوص برای دانش آموزان نسبت به پشت کنکوری ها، این دوران از اهمیت دو چندانی برخوردار است و به دلیل کم بودن وقت، می توانند نهایت استفاده را ببرند. نکته مهم دیگری که وجود دارد، روزهای قبل از عید نوروز است. در این روزها اکثر مردم درگیر خرید و خانه تکانی می شوند، بنابراین امکان دارد دانش آموزان کنکوری نیز تحت تاثیر قرار بگیرند و وارد جو این روزها شوند.

از طرفی امکان دارد به دلیل خانه تکانی، تمرکز خود را از دست بدهند و نتوانند به خوبی درس بخوانند. می توانید به کتابخانه بروید تا در نهایت تمرکز بتوانید به مطالعه ادامه دهید.

شما می توانید مقاله روش مطالعه فیزیک در کنکور را مطالعه کنید.

 

گامی در جهت موفقیت با برنامه ریزی برای عید

شخصی در برنامه ریزی عید موفق می شود که بهترین استفاده را از مطالعه کنکور در عید داشته باشد و بتواند مطالب معین شده را تا قبل از عید به اتمام برساند. معمولا همه دانش آموزان می بایست تا قبل از عید، همه مباحث دهم، یازدهم و نیمه اول دوازدهم را مطالعه کرده باشند. همچنین در روز های پایانی سال، مدرسه روند آموزشی خود را کند می کند تا بتواند بعد از عید هم مطالبی برای تدریس داشته باشد. در این زمان شما می توانید در صورت عقب ماندن از برنامه، خود را به آن برسانید. همچنین می توانید روی نقاط ضعف خود کار کرده و نقاط قوت خود را بهبود ببخشید.

مطالعه کنکور در عید با برنامه ریزی

همه دانش آموزان در زمان مدرسه می توانند حداکثر 9 ساعت مطالعه مفید داشته باشند. با آغاز عید نوروز و تعطیلی مدارس و مطالعه کنکور در عید ، می توان فرصتی طلایی یافت و ساعت مطالعه را افزایش داد. برخی از دانش آموزان با این وعده که زمان مطالعه خود را در این دوران دو برابر می کنند، دست از تست زنی و مطالعه بر می دارند و دچار افت قابل توجهی خواهند شد. به هیچ عنوان نباید ساعت مطالعه خود را به بهانه عید کاهش دهید. این کار می تواند باعث شود که حتی در عید نیز نتوانید آن را افزایش دهید و این دوران را از دست خواهید داد.

شما می توانید مقاله معرفی بهترین سایت خرید کتاب را مطالعه کنید.

بررسی روش اصولی مطالعه کنکور در عید

در تعطیلات عید می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. اگر تا قبل از آن به خوبی مطالعه کرده اید، می توانید کل دو هفته عید را به جمع بندی مطالب و مطالعه کنکور در عید بپردازید. علاوه بر آن در صورت تست زنی کم، می توانید تعداد تست های خود را به طرز فوق العاده ای افزایش دهید؛ چرا که دو هفته واقعا زمان زیادی برای تست زنی خواهد بود!

[elementor-template id=”27647″]

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که جمع بندی چگونه باید انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای این کار باید نکته های مهمی که قبلا خلاصه نویسی کردید، تست های نکته دار و مرور کتاب های درسی را در پیش بگیرید. اگر به دلیل میهمانی های مکرر تمرکز کافی را ندارید، می توانید از مراکزی که اعتکاف های درسی را برگزار می کنند، استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که برای جلوگیری از اتلاف وقت، تقریبا نیمی از روز خود را در آن مکان برای مطالعه کنکور در عید بگذرانید.

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟

همان طور که اشاره شد، برای مطالعه کنکور در عید برخی از دانش آموزان که با برنامه پیش رفته اند، می توانند به جمع بندی مطالب بپردازند. در مقابل کسانی که نتوانستند همه مطالب را مطالعه کنند، می توانند مباحث مهم را در این دوران بخوانند تا عقب ماندگی خود در برنامه را جبران کنند. در این موقعیت تعداد تست ها کاهش می یابد و باید به کتاب های درسی توجه کنید.

چگونه در عید برای کنکور بخوانیم؟

معمولا برای برنامه ریزی و مطالعه کنکور در عید می توانید از یک سری کارهای معمول استفاده کنید که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

  • تست زنی: توصیه می شود که برای تست زنی در ایام نوروز از تست های تالیفی و کتاب های کمک درسی استفاده شود و تست های کنکور برای دوران جمع بندی نهایی باقی بمانند.
  • دروس تخصصی: معمولا دروس تخصصی از اهمیت و ضریب بیشتری در کنکور برخوردار هستند. با توجه به حذف شدن دروس عمومی از کنکور، می توانید تمام وقت خود را به مرور و تست زنی دروس اختصاصی بپردازید.
  • زمان مطالعه: معمولا کسانی که پشت کنکوری هستند می توانند حداقل 10 و حداکثر 13 ساعت بسته به توانایی خود مطالعه کنند. دانش آموزان کنکوری می توانند برای مطالعه کنکور در عید دو روز اول تعطیلات را به استراحت بپردازند. سپس باید حداقل 8 ساعت در روز تست زنی و مرور داشته باشند.

سخن پایانی

در نهایت برای مطالعه کنکور در عید شما می توانید برای نقاط ضعف خود وقت بیشتری نسبت به نقاط قوت اختصاص دهید. معمولا در رشته تجربی، درس زیست شناسی اهمیت بالایی دارد. در رشته ریاضی، دروس حسابان و دیفرانسیل و در انسانی ادبیات و عربی از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. در آخر روز نیز می توانید مباحثی که نقاط قوت شما بوده است را دوباره مرور کنید. شما می توانید برای خرید کتاب آنلاین برای کنکور از طریق سایت وطن بوک اقدام کنید.

منبع

بانک کتاب وطن بوک

سوالات متداول

  • بهترین روش مطالعه دروس برای کنکور چیست؟

می توان گفت که از جمله بهترین و پایه ترین روش ها برای مطالعه دروس کنکوری و مطالعه کنکور در عید ، برنامه ریزی و تست زدن با رعایت اصول زمان بندی و تکنیک های تستی است.

  • بهترین کتاب ها برای مطالعه در کنکور کدام هستند؟

از انواع بهترین کتاب های کنکوری می توان به خرید کتاب های خیلی سبز ،‌ انتشارات گاج و … اشاره کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *