مقالات

20 تا از بهترین کتاب رمان کمیک در تاریخ که باید قبل از مرگ بخوانید!

کتاب رمان کمیک

کتاب رمان کمیک به کتاب های مصوری گفته می شود که از طریق تصویر با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنند. امروزه تعداد حامیان این کتاب ها بسیار زیاد شده و در حال افزایش است. کمیت ها از زمان های گذشته وجود داشته اند و تا به حال جایگاه محبوب خود را در میان دوستداران شان از دست نداده اند. تنوع موجود در آثار کمیک، گستره وسیعی داشته و همه سلیقه ها را در بر می گیرد. شما می توانید انواع خرید کتاب را از سایت وطن بوک انجام دهید.

 

کتاب رمان کمیک مناسب چه کسانی است؟

کتاب رمان کمیک دارای موضوعات گوناگونی می باشند که برای رده های سنی مختلف در نظر گرفته می شوند. تقریباً تمام افراد جامعه می توانند از این رمان ها استفاده کرده و به مطالعه ی آن ها بپردازند. سلیقه مخاطب نیز در چگونگی طبقه بندی خوانندگان رمان های کمیک تاثیر گذار است.

 

معرفی بهترین کتاب رمان های کمیک

در میان آثار کمیک، بهترین هایی از کتاب رمان کمیک هستند که هواداران زیادی در میان مردم دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از معروف ترین آن ها خواهیم پرداخت که شما می توانید آن ها را از بهترین سایت خرید کتاب تهیه کنید.

 

اولین کتاب رمان کمیک | Sandman

این اثر که توسط انتشارات ورتیگو به ثبت رسیده است، نوشته نیل گیمن می باشد. این کتاب از شخصیت های دلپسندی استفاده می کند که اشتیاق مخاطب را به مطالعه آن بر می انگیزد. روایت این کمیک بسیار فریبنده و جذاب است و در متن آن از ادبیات شعر نیز استفاده شده است.

 

دومین کتاب رمان کمیک | Watchmen

 آلن مور، پدید آورنده این کمیک از شخصیت دیو گیبنز در آن استفاده کرده است. این نویسنده چیره دست در سال ۱۹۸۶ این کمیک را در دوازده جلد خلق کرد. خشن و رمزآلود بودن این داستان به همراه وجود قهرمانانی که رفتاری مانند آدم های طبیعی داشتند، موجب حیرت خوانندگان می شود. داستان این کتاب در ارتباط با شخصیتی به نام کمدین بوده که از پنجره به بیرون پرتاب شده است و از آن به بعد موضوع کمیک حول پرده برداری از علت مرگ او می چرخد.

 در این مسیر شخصیت های معمولی مانند روشارک و سیلک اسپکتر حضور دارند که دارای ذاتی پست می باشند. در این کمیک، میزان خطر آفرین بودن قهرمان ها به اندازه دشمنان شان می باشد و به این ترتیب، حداکثر هیجان را برای مخاطب نتیجه می دهد. واچمن برای جذاب تر شدن از استعاره ها و نمادها پر شده است و به همین دلیل از یک کمیک ساده فراتر است.

کمیک Watchmen

کتاب کمیک Watchmen

 

 

سومین کتاب رمان کمیک | Maus

 آرت اسپیگمن به عنوان نویسنده و بازیگر این کمیک نقش آفرینی می کند. ماوس، بر پایه قصه زندگی پدر این نویسنده نگاشته شده است. این فرد کسی است که در جنگ جهانی دوم از اسارت گاه هایی که مجبور به انجام کار اجباری در آن ها بود جان به در برد. نکته جالب توجه در این کمیک این است که تمام آرتیست های آن را حیوانات تشکیل می دهند که هر کدام از آن ها نشان یک ملیت می باشند.

انتخاب این حیوان ها با به کارگیری دقت زیادی انجام شده است تا علاوه بر زیبا شدن داستان، هدف نهایی در ذهن مخاطب شکل بگیرد. موضوع کمیک درباره مردی به نام ولادک و همسرش می است که باعث به وجود آمدن جوی تراژدی در تمام داستان شده اند.

 

چهارمین کتاب رمان کمیک | The Dark Knight Returns

 در روزگاری که بیشتر اشخاص بتمن را به عنوان یک شخصیت مورد علاقه بچه ها می پنداشتند، فرانک میلر اقدام به خلق این کمیک نمود. او توانست جهت حرکت سیل عظیم افراد علاقه مند به فیلم بتمن را تغییر داده و به سمت این کتاب سوق دهد.

بروس وین، یکی از شخصیت های این کمیک، فردی ۶۰ ساله است که در سال های جوانی خود به عنوان بتمن فعالیت می کرده و در دوران بازنشستگی خود به سر می برد. وقتی بروس متوجه یک باند تازه تبهکاری می شود دوباره شنل معجزه آسای خود را به تن می کند و به جنگ با آن ها می رود. این اثر برای کسانی که به بتمن علاقه دارند مناسب است.

کمیک The Dark Knight Returns

بررسی کتاب رمان کمیک The Dark Knight Returns

 

پنجمین کتاب رمان کمیک | Preacher

گارت انیس یکی از خالقان اثرهای غیر طبیعی و جدید می باشد که نقطه اوج فعالیت های او در پریچر نمایان می شود. واعظی به نام جسی کاستر در این کمیک نقش دارد که توسط یک موجود غیر عادی به اسم جنسیس به تسخیر در می آید. این موجود فرا طبیعی، قدرت های خارق العاده زیادی را به دست می آورد و تمام نزدیکان کاستر را نابود می کند. شخصیت های این داستان از لحن خاص و صریح استفاده می کنند که باعث متفاوت شدن این اثر در میان آثار مشابه شده است.

 

ششمین کتاب رمان کمیک | The Walking Dead

این کمیک جذاب و هیجان انگیز مربوط به مردگان است که از قبر بیرون آمده و حرکت می کنند. این داستان خونین تفاوت های بسیاری را با سریال تلویزیونی که مشابه آن ساخته شده است دارد و موضوع آن در رابطه با زمان پس از آخر دنیا می باشد و می تواند تصویر سازی فوق العاده ای را در ذهن خواننده ایجاد کند.

 

شما می توانید مقاله معرفی انواع سبک های کتب شعر فارسی را مطالعه کنید! 

 

هفتمین کتاب رمان کمیک | V for Vendetta

این اثر تاثیر فراوانی را بر جامعه مدرن و امروزی داشته و فیلمی که بر مبنای این اثر ساخته شده، مخاطب فراوانی را به خود جذب کرده است. در واقع، این داستان ترکیبی از بتمن و رمان ۱۹۸۴ جورج اورول می باشد و دولت دیکتاتوری را به رخ می کشد که قدرت را به دست گرفته است؛ در این میان، تنها یک قهرمان وجود دارد که با این دولت مبارزه می کند.

کمیک V for Vendetta

بررسی کتاب کمیک V for Vendetta

 

هشتمین کتاب رمان کمیک | Marvels

 یکی از جذابیت های این کمیک تصویر نگاری های محشری است که الکس کراس انجام داده است. میزان اثر بخشی این تصاویر به حدی است که مخاطب را شدیداً در همان فضای قصه متصور می کند.

 

نهمین کتاب رمان کمیک | From Hell

این داستان در مورد زندگی یک قاتل سریالی به نام جک قاتل می باشد که یکی دیگر از آثار شگفت انگیز آلن مور است. کمیک های جذاب آلن مور آن قدر پر طرفدار هستند که معمولاً تبدیل به فیلم می شوند. این داستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال ۲۰۰۱ تبدیل به فیلمی با همین نام گردید.

 

دهمین کتاب رمان کمیک | Swamp Thing

پیش از خلق این کمیک، شخصیت Swamp تنها یک هیولای معمولی بود که زیاد دیده نمی شد؛ اما آلن مور با بکارگیری خلاقیت توانست المان های ویژه ای را به آن بیفزاید و اثر ماندگار Swamp Thing را از آن خود کند. رمز موفقیت آلن در این اثر طریقه نگارشش بود که باعث نمایش رابطه عمیق انسان و طبیعت شد.

کمیک Swamp Thing

بررسی کمیک بوک swamp thing

 

یازدهمین کتاب رمان کمیک | X-Men: God Loves, Man Kills

این کمیک تمام شاخص های کمیک های ایکس من را دارا می باشد و موضوع آن در ارتباط با یک کشیش به نام ویلیام است. این کشیش با هدف ترتیب دادن جنگی تمام عیار بر علیه نژادی غیر طبیعی و جهش یافته وارد عمل می شود. شروع داستان کمیک با صحنه هایی تکان دهنده همراه است که افراد استرایکر، دو جهش یافته را دنبال کرده و پس از کشتن آن ها، جسدشان را در حیاط آویزان می کنند.

 

دوازدهمین کتاب رمان کمیک | All-Star Superman

 این اثر، شخصیت سوپر من را جذاب تر نموده و به وسیله ترکیب شعر و نوستالژی توانسته است خلاقیت را به نمایش بگذارد. سوپر من این کمیک، در آخرین روز های عمر خود است و قصد دارد تمام استفاده را از این زمان ببرد. وی با استفاده از قدرت خود، تمام مریضی ها را از جهان پاک می کند و با همه معاندین خود می جنگد.

 

سیزدهمین کتاب رمان کمیک | Sin City

اثر سین سیتی بسیار مشهور بوده و توسط نویسنده معروف، فرانک میلر به وجود آمده است. وجود رنگ آمیزی سیاه و سفید در تمام کمیک باعث شده است تا فضای نوآر به شکل بهتری نمایان شود. مکالمه هایی که در این کمیک انجام می شود از حداکثر زیبایی برخوردار بوده و رفتار آرتیست ها بسیار جذب کننده می باشند. تصویرسازی بی نقص در این کتاب باعث انتقال کامل احساسات به فرد مطالعه کننده می گردد.

[elementor-template id=”27647″]

 

چهاردهمین کتاب رمان کمیک | Daytripper

این داستان نسبت به کمیک های نوشته شده، جدید تر است و حول محور رویدادهای رخ داده برای نقش اول قصه نگاشته شده است. این مجموعه در ۱۰ شماره نوشته شده که انتهای هر شماره با تمام شدن زندگی شخصیت اول همراه می باشد و هنگامی که شماره بعدی شروع می شود، هیچ تصویری از مرگ در داستان قبلی در ذهن این شخصیت باقی نمانده است و دوباره زندگی خود را از سر می گیرد. یکی از ویژگی های اصلی این کمیک، مد نظر قرار دادن مسائل مهم موجود در زندگی آدمی است و از آنجا که بر احساسات خواننده اثر می گذارد، تا مدت ها در ذهن او باقی خواهد ماند.

 

پانزدهمین کتاب رمان کمیک | Batman: Arkham Asylum

 این کتاب، یک شاهکار شناخته شده است که توسط گرند موریسون خلق شد. تصاویر موجود در کتاب که به روش سورئال انجام شده اند، نتیجه زحمات دیو مک کین می باشند که به نمایاندن چهره جوکر و بتمن پرداخته اند. کسانی که این کمیک را مطالعه می کنند، معمولاً برای بار اول متوجه مطالب درون آن نشده و احتیاج دارند برای چندین بار داستان را بخوانند.

 در این کتاب، قصه ساختن یک تیمارستان به نام آرکام نوشته شده است. در خلال این موضوع چند نفر از دیوانه ترین مریض های آرکام برای فرار تلاش می کنند ولی بتمن طبق معمول جهت جلوگیری از مشکلات وارد عمل می شود.

 

شانزدهمین کتاب رمان کمیک | The Killing Joke

این کتاب باعث به وجود آمدن یک تغییر اساسی در جهان بتمن و دنیای کمیک بوده است. در این داستان، شخصیت بتمن و جوکر وارد رابطه عجیب با یکدیگر می شوند که ایده نوشتن این داستان باعث خلق فیلم های زیادی در همین زمینه گردیده است. در این کمیک، جوکر که از تیمارستان فرار کرده فردی به نام گوردون را می دزد. بتمن قصد دارد گوردون را نجات دهد که به یک شهر بازی متروکه می رسد.

جوکر که بسیار خشن و ترسناک است با تیر اندازی باربارا را فلج می کند. نکته قابل توجه این است که جوکر در ابتدا یک آدم عادی بوده و بر اثر عوامل تاثیر گذار مختلف تبدیل به یک قاتل دیوانه شده است.

 

هفدهمین کتاب رمان کمیک | The League of Extraordinary Gentlemen

یکی از جذابیت های این کتاب، بهره گیری از تمام نقش اول های معروف دنیا مانند کاپیتان نمو و آقای هاید در داستان می باشد. در این قصه، همه این شخصیت ها دست به دست هم می دهند تا بتوانند از پایان دنیا جلوگیری کنند. داستان گویی انجام شده در این کتاب، به شیوه مدرن صورت پذیرفته است که با کمی ادبیات کلاسیک همراه می شود. آلن مور یکی از بهترین اثرهای خود را در قالب این کمیک به نمایش گذاشته است.

 

هجدهمین کتاب رمان کمیک | Y: The Last Man

 انتشارات ورتیگو با نشر این کتاب توانست به یکی از بزرگ ترین موفقیت های خود دست پیدا کند. برایان کیوان خالق این کمیک جنجالی پر آوازه می باشد که از پیا گوئرا به عنوان یکی از شخصیت های کتاب استفاده کرده است. داستان مردی به نام یوریک براون که تنها بازمانده زمین می باشد را به تصویر کشیده است. در این داستان، همه مردان زمین بر اثر یک بیماری مخصوص جان خود را از دست داده اند و یوریک برای اینکه به دلیل زنده ماندن خود پی ببرد، سفر خود را آغاز می کند.

 

نوزدهمین کتاب رمان کمیک | Fables

 بیل ویلینگ هام در خلق این اثر تلاش کرده است تا از شخصیت های معروف مانند سفید برفی و پینوکیو استفاده کند و آن ها را به دوران جدید بیاورد. به طور کلی، این نویسنده در صدد است که در این اثر، شخصیت های کهن را به دنیای مدرن آورده و به این ترتیب، حس کنجکاوی خواننده را بر انگیزد. شخص مطالعه کننده این داستان می تواند به پشت پرده سیاست های حاکم بر فیبل تاون پی ببرد و آن ها را از نگاه شخصیت های مورد علاقه اش ببیند.

کمیک Fables

کتاب رمان کمیک fables

 

بیستمین کتاب رمان کمیک | Daredevil: Born Again

شخصیت درودویل در این کمیک از بی اهمیت بودن ارتقا پیدا کرده و جایگاه پر آوازه ای را در میان طرفداران خود پیدا می کند. به همین دلیل، این اثر تبدیل به یکی از مشهورترین کمیک های ابر قهرمانی در تمام دوران های کمیک نویسی شد. در این قصه، کینگ پین که یکی از دشمنان درودویل است، متوجه هویت اصلی او می شود و باعث نابودی زندگی درودویل می گردد. نکته غم انگیز داستان این است که اطلاعات به دست آمده برای کینگ از طریق نامزد درودویل انجام شده است.

منبع: scienceofpeople

بانک کتاب وطن بوک

سوالات متداول

  • کتاب رمان کمیک مناسب چه کسانی است؟

کتاب رمان کمیک دارای موضوعات گوناگونی می باشند که برای رده های سنی مختلف در نظر گرفته می شوند. تقریباً تمام افراد جامعه می توانند از این رمان ها استفاده کرده و به مطالعه ی آن ها بپردازند. سلیقه مخاطب نیز در چگونگی طبقه بندی خوانندگان رمان های کمیک تاثیر گذار است.

  • بهترین های کتاب های کمیک کدام هستند؟

می توان از جمله از بهترین های کتاب های کمیک به Sandman ،Watchmen ،Maus و … اشاره کرد. شما می توانید برای خرید کتاب از بانک کتاب وطن بوک کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *